måndag 3 januari 2011

SEBASTIAN DARKE- DEN FÖRLORADE STADEN


UPPFÖLJARE TILL SEBASTIAN DARKE- SLAGET OM KELADON OCH SEBASTIAN DARKE- KAPTEN CALLINESTRAS SKATT

Titel: Sebastian Darke- den förlorade staden
Författare: Philip Caveney
Genre: Fantasy, äventyr
Sidor: 318

Handling:
Den här gången ska Sebastian och hans vänner leta efter en försvunnen stad som sägs finnas djupt inne i Mendips djungel. Staden lär vara fylld med skatter- så mycket att de kommer kunna leva som kungar resten av sitt liv.
Inne i djungeln stöter de på jiliterna- ett djungelfolk. Jiliterna har länge legat i fejd med sina ärkefiender- gograterna. Jiliterna tror att Sebastian är Den Utvalde, send från gudarna för att den gång för alla göra slut på gograterna. Dom spelar med, för att folket ska sedan hjälpa dem att finna den förlorade staden.
Men när de väl kommer till staden, upptäcker de att den är allt annat än övergiven...

Karaktärerna:
Sebastian är sig lik. Med sitt stiliga utseende lockar han genast damerna till sig.

Cornelius slåss fortfarande lika bra.

Max gnäller än.

Kira är jiliternas hödvings dotter. Hon har fått för sig att hon ska gifta sig med Sebastian. Kira är väldigt bra på att slåss och hon är vacker.

Cal är en jilitjägare. Han är kär i Kira, och avskyr Sebastian därför att hon är intresserad av honom. Han är hård och tuff. Han är väldigt maskulin.


Jag tycker att den här boken var spännande och rolig. Dock var det var lite för lite motgångar. Jag både gillar och ogillar slutet. Jag kan knappt vänta tills nästa bok.


Philip Caveney
Han har lyckats igen.


Sebastian Darke- den förlorade staden får fem stjärnor:

1 kommentar:

  1. Sv: Japp, det känns liksom som om det är nu man borde börja läsa på engelska :) Så himla lustigt att boken du valt är just Percy Jackson, för egentligen började jag på den som min första engelska bok och läste en trög hälft, bara för att erinra mig om att jag ju borde läsa Marked emellan eftersom jag strax ska lämna tillbaka den åt en kompis. Tyckte att jag också såg att någon på en annan blogg skulle läsa den, så den tycks vara ett bra val. Jag som läst halva den kan dock intyga om att Marked är skriven på ett betydligt lättare språk

    SvaraRadera